Like A Dream


Assalamualaikum Earthlings. I'm Arissa. Deeply in love with @fikrix_ ♥ Thankyou for visiting my blog. Don't forget to leave your catpaws! See ya.



Entries About Linkies Stuff

Leave your catpaws here.
Insert Link blog awak.


Ask me !




This skin is edited by ArissaMeow
This skin is made by NurulAtiQah
Basecodes by Ainabillah
Others things   

8 Cara Untuk Melupakan Ex.

1. Anggap dia tak pernah wujud.
-> Berhenti berangan dia masih milik awak dan janganlah percaya akan akan pujuk rayunya, maka hubungan awak akan terjalin kembali sedangkan hati sakit mengenangkan semua perbuatan dia. Anggap sajalah dia tidak pernah wujud dalam hidup awak  dan awak masih sanggup menerima perbuatan dia yang menyakitkan hati, so, 'Getback' lah. Tapi jangan harap dia berubah 100%.

3. Tutup buku.
-> Tutup serapat-rapatnya semua perkara yang pernah awak dilakukan bersama dia jika awak benar-benar mahu 'break' dengan dia. Mesti ingat bahawa dia mahu menamatkan semuanya. Awak mungkin akan bertemu yang lebih tepat untuk awak . Jangan pernah 'meet' dengan dia kalau awak dah 'break'.

4. Jangan contact dia lagi.
-> Jangan sesekali contact dia kecuali ingin 'Getback'. Biarlah awak fikir semasak-masaknya segala keputusan yang dilakukan yang akan diambil nanti. Jangan 'texting' atau call. Mungkin jika awak empunyai Boyfriend/Girlfriend baru, Boyfriend/Girlfriend baru awak 'jealous' bila tahu bahawa awak ''still contact'' dengan ex awak. Jagalah hati Boyfriend/Girlfriend awak supaya dia tidak terluka.

5. Lupakan semuanya.
-> Lupakan semua kenangan awak dengan dia. Anggaplah saat-saat manis bersama ex sebagai satu mimpi dan akan hilang apabila awak bangun dari tidur. Yakin dan pasti bahawa awak mampu melupakan saat-saat tu. Yakin dan pasti bahawa awak mampu melupakan saat-saat itu.


6. Jangan simpan barang-barang yang dia pernah hadiahkan kepada awak.
-> Semasa bercinta semuanya benda yang disukai oleh pasangan awak itu membuatkan awak terdetik untuk menghadiahkan sesuatu benda yang disukainya itu. Jika awak betul-betul ingin lupakan dia sebaiknya simpanlah barangan itu di sebuah tempat yang jauh dan tidak dapat dilihat lagi. Jauhkan barang-barang yang dia beri dari pandangan mata awak atau buang semua barang-barang yang pernah dihadiahkan oleh dia.

7. Elakkan bersendirian.
-> Jangan sesekali bersendirian kerana masa itu akan membuatkan awak mudah terfikir kepada ex. Emosi awak mudah terusik apabila bersendirian. Tiada siapa yang menasihati awak ketika bersendirian dan awak mungkin sering salah membuat keputusan. Awak mungkin berada diantara dua, lepaskan dia buat selama-lamanya atau masih berharap untuk mendapatkan dia.

8. Percaya kepada jodoh.
-> Jodoh merupakan ketentuan daripada Allah S.W.T., kita sebagai hambanya mampu merancang tetapi perancangan yang paling sempurna adalah dari Allah S.W.T. Awak perlu percaya kepada jodoh, sesungguhnya jodoh itu pasti datang tanpa dicari dan jodoh itu mungkin pergi walaupun dicari. Terimalah hakikat bahawa dia bukanlah lagi jodoh awak.

-Via-Ammar-

カーソル・スイッチ